Pielgrzymowanie do „Naszej Matki” i Jej Syna

Dodał: Administrator

22 września 2010

W dniach od 10 do 12 września 2010r przedstawiciele naszej parafii wraz z legionistami pielgrzymowali do Częstochowy, Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic i Krakowa.

Na pielgrzymi szlak wyruszyliśmy wraz z Ks. Grzegorzem Bogdańskim naszym wikariuszem. Podróż rozpoczęliśmy modlitwą prosząc za wstawiennictwem Maryi i św. Krzysztofa, aby dobry Bóg dał nam szczęśliwą podróż. Następnie opiekun duchowy przedstawił program pielgrzymki.

Dalsza droga upływała na uwielbianiu Boga śpiewem oraz modlitwami brewiarzowymi i legionowymi, wytwarzając wspaniałą atmosferę i konsolidację duchową. Po przyjeździe na Jasną Górę i krótkim odpoczynku połączonym z kolacją cała grupa udała się na apel. Rozważanie poprowadził ks. Biskup Roman Marcinkowski opiekun Legionu Maryi w Polsce. Głównym przesłaniem Jego refleksji była modlitwa, aby spotkanie z Maryją przemieniło nas w ludzi wielkiego serca mężnych w walce ze złem. Niezwykłego wrażenia i wzruszenia doznaliśmy w niedzielę uczestnicząc o 6 rano w odsłonięciu Cudownego Obrazu i we Mszy Św. Polecaliśmy Maryi swoje troski, prace i prośby. Podziwialiśmy także nowe piękne korony i szaty Maryi i Jezusa.

W dalszą podróż wyruszyliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej by tam przejść dróżkami  Drogi Krzyżowej oraz poznać historie sanktuarium. Spędzony tutaj czas wypełniony był zarówno modlitwą jak i odpoczynkiem. Kolejną atrakcją był wyjazd do pobliskich Wadowic – miasta naszego Wielkiego Rodaka Jana Pawła II. Tutaj odczuwa się w sposób szczególny Jego ducha. W bazylice pokłoniliśmy się Matce Bożej Nieustającej Pomocy i obejrzeliśmy chrzcielnicę, przy której ochrzczony był nasz Papież. Muzeum z pamiątkami Jana Pawła II pozwoliły nam wrócić wspomnieniami do Jego dzieciństwa, młodości i dojrzewania do powołania kapłańskiego. Po tych duchowych przeżyciach wzmocniliśmy nasze ciało smakowitymi kremówkami papieskimi. Pełni radości i rozmodlenia udaliśmy się na nocleg do sióstr Pasjonistek. Swój klasztor ukryły wśród zawiłych dróg i pięknego krajobrazu. Siostry przygotowały nam smaczną kolację i wygodny nocleg. W niedzielny poranek opuściliśmy ten uroczy zakątek by odwiedzić Kraków. Kulminacyjnym punktem była Msza Św. w Łagiewnikach w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. Jesteśmy bardzo wdzięczni Ks. Grzegorzowi za ofiarę Mszy Św., którą odprawił w naszej intencji. W kościele klasztornym adorowaliśmy relikwie, Św. Siostry Faustyny i poznaliśmy jej życie zakonne. Kolejnym etapem naszej drogi pątniczej był Wawel. Zwiedziliśmy Królewską Katedrę oraz oddaliśmy hołd naszemu Prezydentowi i jego Małżonce. Było to wielkie przeżycie zarówno religijne jak i patriotyczne. Cieszy fakt, że tak wielu Polaków pamięta o tym szczególnym miejscu naznaczonym historią ojczyzny. Następnie część pielgrzymów udała się do smoczej jamy a pozostali wybrali spacer po rynku krakowskim. Około godz. 16 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Konopnicy. Zwiedzanie wszystkich miejsc poprzedzały informacje przekazywane przez księdza. Do pielgrzymki ks. Grzegorz był perfekcyjnie i kompetentnie przygotowany. Dbał o dobrą atmosferę i troszczył się o każdego pielgrzyma. Droga powrotna była pełna głębokich przeżyć wewnętrznych, wypełniona modlitwami i śpiewem za łaski pielgrzymowania. Nie zabrakło również wzajemnych podziękowań i wzruszeń za czas wspólnego pielgrzymowania do „Naszej Matki” i Jej Syna.